Psal se rok 2012, když Newyorčan Henry Timms u snídaně přemýšlel, jak vytvořit protipól černého pátku (Black Friday), svátku konzumu, kdy v obchodech vypuknou obří slevy a nákupní šílenství. Šéfa renomované kulturní instituce 92nd Street Y tehdy napadlo udělat z prvního úterý po Black Friday den dobra. Z jednoduché myšlenky se i díky podpoře světových filantropů jako Billa Gatese či Marka Zuckerberga zrodil největší svátek dárcovství na světě. V loňském roce se do něj zapojilo 50 tisíc organizací téměř ze stovky zemí světa, které na dobročinné účely vybraly přes 168 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 3,6 miliardy korun. Letos takzvané Giving Tuesday neboli štědré úterý, které připadá na 28. listopadu, už podruhé dorazilo i do Česka.

Neziskové organizace po celé České republice tak spouští sbírky na pomoc handicapovaným, seniorům nebo třeba ohroženým dětem. Firmy zase vyzývají své zaměstnance, aby přinesli oblečení či hračky, které následně pošlou potřebným. Řada lidí také místo do práce vyrazí pomáhat neziskovým organizacím nebo se zapíše do databáze expertních dobrovolníků, kteří jsou ochotni použít své znalosti a zkušenosti pro dobrou věc.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.