CzechTrade vznikl před dvaceti lety, aby pomáhal českým firmám s exportem zboží a služeb. Podle výzkumu zná CzechTrade 94 procent českých podnikatelů. A tři z deseti malých a středních firem plánují prostřednictvím sítě 51 kanceláří využít jeho služeb. Síť zahraničních kanceláří CzechTradu se podle generálního ředitele agentury Radomila Doležala již skokově rozšiřovat nebude. Aktuálně agentura zvažuje otevření nových zahraničních kanceláří v Mnichově a Jižní Koreji.

HN: Proč vlastně CzechTrade před dvaceti lety vznikl?

Existovalo vakuum po předlistopadových podnicích zahraničního obchodu, které měly sítě lidí se zkušenostmi ze zahraničních trhů. Založení CzechTradu bylo snahou, jak vzniklou situaci řešit. Inspirací pro agenturu byly podobné fungující projekty v Evropě, které exportním profilem odpovídaly ČR.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru