Mileniálové se od předchozí generace neliší zdaleka tolik, jak by se zdálo. Nejsou méně materiálně zaměření ani šťastnější. Stejně jako jejich rodiče se nechtějí stěhovat za prací a svůj život srovnávají se sousedy nebo kamarády. "Tím, že v médiích a na sociálních sítích vidíme jen příklady úspěšných, vysokoškolsky vzdělaných lidí, tak o mladé generaci získáváme poněkud mylnou představu. Zapomínáme, že to nejsou jen úspěšní startupisté, ale že sem patří i kuchaři nebo dělníci, kteří od života očekávají něco zcela jiného," říká sociolog Martin Buchtík, který měl v Česku na starosti mezinárodní průzkum o generaci Y (lidech, kterým je dnes 18−34 let) nazvaný Generation What.

Vyvracíte představu, že mileniálové jsou jedna celistvá generace. Jak to tedy je?

Generace Y je umělý konstrukt, který má pomoct sociologům, marketérům a dalším odborníkům pochopit mladé lidi a zařadit je do nějaké škatulky. Problém ale je, že zájmy této věkové skupiny jsou strašně roztříštěné. Osmnáctiletý maturant žije v úplně jiném světě než třicetiletý člověk se dvěma dětmi. Velký rozdíl panuje i mezi absolventy vysokých škol, kteří se živí hlavou, a lidmi se základní školou nebo výučním listem. Na trhu práce pak hrají významnou roli také genderové odlišnosti. A podobných štěpících linií existuje celá řada.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • O mileniálech se říkalo, že jde o novou demokratickou generaci, která pozvedne kvalitu naší společnosti.
  • Podle sociologa Martina Buchtíka je to mýtus.
  • Ve skutečnosti se dnešní mladí lidé podobají svým rodičům více, než si připouštějí.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.