Každá správná automobilka myslí na své fanoušky a má pro ně nachystaný bohatý sortiment suvenýrů a originálního oblečení. Americká Tesla není výjimkou − v jejím internetovém obchodě lze koupit trička po 30 dolarech, kožené rukavice za 100 dolarů, "angličáka" za 210 dolarů. Nebo nově i nabíječku na mobil ve tvaru dobíjecí stanice za 45 dolarů. Tu firma představila minulý týden spolu se dvěma podstatně většími, ale také podstatně méně hmatatelnými novinkami: elektrickým kamionem Semi Truck a sportovním kupé Roadster. Co tuto jinak nesourodou trojici spojuje, vedle značky Tesla, jsou peníze, které má společnosti vedené Elonem Muskem přinést.

Průkopník elektromobility zápolí s výrobou menšího Modelu 3, tenčí se jeho finanční zásoby, a tak potřebuje rozptýlit analytiky z Wall Street a také získat finanční hotovost. A toho lze dosáhnout prodejem merchandisingu, ale především zpoplatněnými rezervacemi na vozy, které se budou vyrábět až za řadu let.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru