Nezisková organizace Člověk v tísni se v uplynulých týdnech rozhodla upozornit na to, jak Češi pomáhají v zahraničí. Forma, kterou zvolila, je krajně nešťastná.

V Praze, Brně a Ostravě nechala vylepit billboardy, na kterých nebylo nic jiného než rukou psané vzkazy v exotických abecedách na bílém pozadí. Největší rozruch byl kolem arabštiny; barmština je pro našince záhadná taky, ale nenese takový emotivní náboj.

Po krátké době anonymní plakáty přelepila a odhalila na nich existenci webu Češi, děkujem. Skuteční lidé na nich děkují za humanitární pomoc. S kritikou kreativního pojetí kampaně se Člověk v tísni vypořádal způsobem, na který měl dosud patent Pražský hrad. Prý chtěl otevřít diskusi. Ředitel neziskovky Šimon Pánek pak dodal, že dnes všechno potřebuje vtip, hru a marketing.

Tak se na to otevírání diskuse, vzbuzování dohadů a vtipný marketing podívejme z odborného pohledu. Každá kampaň má definované cíle, podle kterých se hodnotí její úspěšnost. Můžete je nastavit nízko − a pak máte papírově úspěšnou komunikaci, jenom o ní nikdo neví. Nebo stanovíte konkrétní čísla − o kolik má stoupnout známost značky, jak se má kampaň projevit na prodejích a podobně.

I neziskovky mívají v zadání jasno, chtějí peníze od dárců a ideálně dosáhnout vyšší sumy než předtím. ­Nezisková komunikace má různé dílčí problémy, nedostatek peněz je jenom jedním z nich. Agentury se na podobných kampaních často vyřádí, protože se s nimi hezky chlubí v soutěžích.

Ale ani tady nelze říct, že kampaň a neziskovka rovná se úspěch. Existují mraky reklam na všelijaké nadace, které se do širšího povědomí neprotlačily, protože i tady platí, že kam šlápnete, tam je nějaký nadační fond, a není v lidských silách je udržet všechny v paměti. Možná vyjmenujete pět deset projektů a pak už začnete tápat. A nejspíš to budou projekty se zásadním celospolečenským dopadem, například Liga proti rakovině, Linka bezpečí a podobně.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru