Chilské víno si v Česku v průběhu posledních dvou dekád vydobylo pozici jedničky mezi víny dovezenými ze zámoří. Porazilo tak konkurenci z USA, Austrálie nebo Jihoafrické republiky. Velkým dílem se o to přičinila také značka Tarapaca. V loňském roce se prodalo 1,5 milionu lahví s touto etiketou, což představuje asi pětinu všech chilských vín, která jsou v tuzemsku k mání.

O silné postavení Tarapaky na domácím trhu se zasloužila rodina Průšových z Břeclavi. Výhradním dovozcem této značky je od roku 1997. "Viděli jsme, že o chilská vína byl jinde v Evropě zájem, zkusili jsme to přenést sem. Otec Karel předtím pracoval pro Moravské vinařské závody a Víno Mikulov, hodně služebně cestoval a viděl v tom potenciál," říká Přemysl Průša, který je dnes jedním z jednatelů rodinné firmy Vinicola. Její hlavní aktivitou je právě import vín značky Tarapaca. Loni společnost utržila 160 milionů korun, meziročně o deset procent víc.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru