Wonder Woman se stala přesně tím, co hollywoodské studio Warner Bros. a jeho komiksová dcera DC Comics potřebovaly − filmem, který si oblíbili jak diváci, tak kritici. S celosvětovými tržbami téměř 900 milionů dolarů a pochvalnými recenzemi se Warnerům konečně podařilo přijít se snímkem, jenž ve všech ohledech snese srovnání s plejádou úspěšných komiksových postav (namátkou Iron Man, Thor, Strážci galaxie), které do kin posílá disneyovský Marvel Entertainment. Na úspěchu dvouhodinového příběhu o krásné amazonce Dianě, která za první světové války opustí bájný ostrov antických ochránkyň a vydá se do světa lidí bojovat se zlým bohem Aresem, se přitom výrazně podíleli i čeští filmoví odborníci. Přes rok na něm pracovalo 120 grafiků z pražského trikového studia UPP, dodali na 350 záběrů pro několik desítek scén. Mimo jiné na svých počítačích kompletně vymodelovali kulisy historického Londýna nebo německé letiště a továrnu, kde vznikají zákeřné bojové plyny.

"Když jsme před lety začali dělat pro velké hollywoodské produkce, naší hlavní devízou byla cena. Dobrá kvalita za výbornou cenu. To se už ale posunulo. Jsme sice pořád o trochu levnější, ale je to spíš jen takové plus. Hlavní důvod, proč se na nás obracejí, je kvalita. Jsme definitivně v první lize," vypráví spoluzakladatel UPP a jeho většinový vlastník Vít Komrzý. Důležitou roli ale i nadále hrály investiční pobídky pro filmaře, kdy stát vrací štábům část nákladů zpět. "Natáčení Wonder Woman probíhalo v zahraničí, naše angažmá podpořily maďarské pobídky prostřednictvím naší budapešťské kanceláře."

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?