Vysoký úředník rakouského ministerstva financí Michael Engelbert přijel o zkušenostech s evidencí tržeb pohovořit na konferenci Nové trendy na Soukromé vysoké škole ekonomické ve Znojmě. V rozhovoru pro Hospodářské noviny vedoucí projektu registračních pokladen spolkového ministerstva financí uvedl, že také v Rakousku musel resort čelit bouřím podnikatelů i odporu politiků proti registraci tržeb.

Jste vedoucí projektu registračních pokladen, jak dlouho v Rakousku funguje?

Začali jsme v létě 2015 a dá se říci, že nyní ho dokončujeme. Během té doby vznikly pro podnikatele tři povinnosti: vydávat účtenky, vést evidenci tržeb a povinnost mít registrační pokladnu. První dvě povinnosti platí od začátku roku 2016, od května loňského roku začaly být povinné i registrační pokladny. Navíc od letošního dubna musí mít obchodníci také ochranu před manipulacemi s daty.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se