Automobilový průmysl čeká kvůli novým limitům emisí EU radikální změna. Na elektřinu nebo na vodík bude muset jezdit minimálně třetina aut. Následkem toho klesne prodej vozů se spalovacími motory. Výrobci i jejich dodavatelé mají přitom na přípravu jen pár let.

Šéf Škody Auto Bernhard Maier ve středu v reakci na Bruselem navrhované emisní cíle řekl, že automobilka bude muset znovu přehodnotit své plány. Dosud plánovala, že v roce 2025 bude každá čtvrtá škodovka jezdit na elektřinu. Možná to nebude stačit. Změna se bude týkat také jejich dodavatelů. "Pro úspěšné zvládnutí vstupu do éry výroby elektrických vozů je úzká koordinace s dodavateli naprostou nezbytností a je v zájmu jak finálních výrobců, tak dodavatelů," popisuje mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Evropská komise zveřejnila plán limitů oxidu dusíků pro rok 2030. Mírně ustoupila automobilkám.
  • Technicky jde nové požadavky splnit jen vyšším podílem elektrických aut na silnicích.
  • Prodeje elektroaut jsou zatím slabé, chybí potřebná infrastruktura dobíjecích stanic. Odrazuje i cena.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.