Mediální experti ANO napínají všechny síly, aby plán svého šéfa na sestavení "vlády odborníků" prezentovali jako vynucený. Mocipáni se s námi bojí jednat, opakuje Andrej Babiš svou tradiční jánošíkovskou písničku, tak to musíme zkusit sami s odborníky. Ve skutečnosti je menšinová vláda s "nepolitickými" experty tím nejlepším, co si Babiš může přát. Vzpomeňme na vlády Josefa Tošovského a Jana Fischera, dva úřednické kabinety z let 1998 a 2009−2010, které lámaly rekordy v popularitě. Tošovskému důvěřovalo 85 procent Čechů − nejvíce mezi všemi politiky 90. let −, a necharismatický statistik Fischer se o 15 let později dokonce málem stal prezidentem. Tak moc se v Česku cení, když někdo nepolitizuje a maká. Termín "vláda odborníků" je všeříkající: kdo by nechtěl, aby nám místo politiků vládli odborníci?

Babišovo ANO si na naší lásce k expertům postavilo živnost. Místo "strana" si říká "hnutí" a slibuje vlastně permanentní úřednickou vládu: dost bylo stran a politiků − teď přichází hnutí a jeho experti. Marketing ANO přitom staví na zjištění, které už v 90. letech učinil česko-britský antropolog Ladislav Holý: česká identita je založena na představě "přirozenosti". Češi si váží toho, co vnímají jako přirozené, a brání se tomu, co se jim jeví jako umělé. Stačí si vybavit vehemenci, s níž bojují proti politické korektnosti, tedy snaze mluvit tak, aby to druhé neuráželo, či zarputilý český antifeminismus. To vše jsou snahy ochránit "přirozený" stav věcí proti umělým novinkám, které přichází odněkud zvnějšku. Každá snaha o zavedení nových politických idejí je podezřelá. Proč problémy ideologizovat, když je můžeme prostě řešit? Proč politikařit? Copak není lepší neblábolit a normálně, přirozeně makat?

Babiš nepotřeboval tým marketingových specialistů, aby si tohoto potenciálu všiml. Mezera na politickém trhu se nabízela a on ji zaplnil stejně dobře jako kdokoliv jiný, kdo by na to měl dost peněz. Tady už marketingoví specialisté ale potřeba jsou: mají za úkol ukázat, že miliardář Babiš je obyčejný chlapík jako my. Což ale není tak těžké, když porozumíte lásce Čechů k odborníkům a přirozeným pracantům. Babiš, respektive jeho marketingem vytvořený obraz, je v určitém smyslu vrcholem demokracie, neboť dokáže naše obavy pojmenovat lépe než my sami. Jsme vydáni napospas světu, kde vše přirozené ztrácí svou samozřejmost, zažité autority se drolí a my se musíme rozhodovat na základě složitých a často protichůdných informací. Babiš nám přináší permanentní vládu expertů, kteří vše vyřeší za nás.