Touhu lidí pořídit si vlastní auto musel vzít v potaz i komunistický režim ve východním Německu. V roce 1954 proto vláda rozhodla, že se začne vyrábět malý, leč "festovní", úsporný a hlavně cenově dostupný vůz. Zlepšit se tak měla špatná si­tuace na vnitřním trhu, nové auto mělo zmírnit nespokojenost lidí, z nichž mnozí utíkali k západním sousedům. Tam jela u Volkswagenu naplno výroba populárního "brouka".

Vývoj a příprava výroby netrvaly zbytečně dlouho. Sedmého listopadu 1957, v den 40. výročí bolševické revoluce v Rusku, sjel z výrobního pásu podniku Sachsenring Automobilwerke v saském Cvikově první vůz. Model Trabant P 50 byl vybaven půllitrovým motorem o výkonu 13,2 až 14,7 kilowattu.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?