Touhu lidí pořídit si vlastní auto musel vzít v potaz i komunistický režim ve východním Německu. V roce 1954 proto vláda rozhodla, že se začne vyrábět malý, leč "festovní", úsporný a hlavně cenově dostupný vůz. Zlepšit se tak měla špatná si­tuace na vnitřním trhu, nové auto mělo zmírnit nespokojenost lidí, z nichž mnozí utíkali k západním sousedům. Tam jela u Volkswagenu naplno výroba populárního "brouka".

Vývoj a příprava výroby netrvaly zbytečně dlouho. Sedmého listopadu 1957, v den 40. výročí bolševické revoluce v Rusku, sjel z výrobního pásu podniku Sachsenring Automobilwerke v saském Cvikově první vůz. Model Trabant P 50 byl vybaven půllitrovým motorem o výkonu 13,2 až 14,7 kilowattu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru