Němci dali světu spalovací motory (Rudolf Diesel vynalezl naftové, Nicolaus Otto benzinové) a podle Cema Özdemira, šéfa strany Zelených, by jim jako první měli také dát vale. Zplodiny zatěžují životní prostředí, musíme proto jít jiným směrem a od těchto motorů se stůj co stůj odpoutat, zní zelené krédo.

Zelení po zářijových parlamentních volbách vstoupili do koaličních jednání s křesťanskými demokraty (CDU) kancléřky Angely Merkelové a liberálními demokraty (FDP). Přišli ale s drastickým požadavkem. Od roku 2030, tedy do dvanácti let, by se už v Německu nesměla nově registrovat auta jen s čistě vznětovými nebo zážehovými motory. Ostře s tím narazili, jakkoliv celá německá politická scéna v zásadě souhlasí s postupným, čti pozvolným, do budoucích desetiletí roztaženým přechodem k alternativám v podobě elektromobilů, vodíkových agregátů nebo alespoň hybridních motorů.