Konec klasických aut se spalovacími motory se blíží čím dál rychleji. Velká města, například Paříž nebo Madrid, se chystají zakázat vjezd vozům s dieselovými motory. Británie dokonce od roku 2040 zakáže prodej všech aut s benzinovým a dieselovým motorem. Důvodem je znečištění ovzduší − podle Evropské agentury pro životní prostředí kvůli nadměrným emisím každý rok předčasně zemře více než 450 tisíc Evropanů. A doprava patří mezi největší znečišťovatele.

K tlaku na výrobce se přidává i Evropská komise. Ta podle svého místopředsedy Maroše Šefčoviče ve středu navrhne, aby automobilky povinně vyráběly elektrická a další čistá auta. O konkrétním čísle nechtěl před zveřejněním návrhu mluvit. Podle zdrojů HN by to ale mělo být mezi 25 a 30 procenty z prodaných vozů každé značky. Kvótu by měly firmy splnit k roku 2030.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Evropská komise už ve středu navrhne, aby automobilky musely povinně prodávat elektrická auta nebo jiné čisté vozy.
  • Podle informací HN nejspíš stanoví podíl čistých aut na 25 až 30 procent prodaných vozů každé značky.
  • Brusel upozorňuje, že bez podpory čistých aut evropské automobilky dopadnou jako firma Nokia - tedy jako dřívější lídr ve svém oboru, který zaspal a smetla ho konkurence.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.