Když na začátku tisíciletí časopis Economist otiskl velký a jednoznačně pozitivně laděný článek o expanzi mladoboleslavské Škody, stejně v úvodu čtenářům naservíroval výklad, co název tradičního českého výrobce aut znamená. Pokušení opepřit text o slovní hříčku autor neodolal i kvůli jménu tehdejšího mluvčího Milana Smutného, přestože sám uznal, že takové vtipy už neodpovídají skutečnosti.

Škoda míří k novému prodejnímu rekordu. Dobré výsledky české automobilky začínají vadit německým odborářům

Škoda tehdy měla za sebou desetiletí pod křídly Volkswagenu, během něhož převzala důraz na kvalitu i koncernovou techniku, prodávala už dvě nové modelové řady, které sbíraly ceny za spokojenost zákazníků, ale stále za sebou táhla velkou zátěž.

Pověst na vyspělých trzích jí zdevastovala hlavně 70. léta a začátek 80. let, kdy se Československo bez deviz za exportovaná auta neobešlo, ale při tehdejší kvalitě a extrémní koncepční zastaralosti je obchodníci mohli udat jenom za velmi nízké ceny. I tak byla jejich pověst mizerná. Vtipy, jaké se tady vyprávěly o trabantech, se v (nejen) britském podání točily kolem škodovek a trvalo poměrně dlouho, než povědomí o nich zesláblo.