K volebnímu úspěchu pravicových radikálů z hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomia Okamury podle analytiků nemalou měrou přispěly bulvárně laděné volební noviny. "Napomohly získat hlasy od těch, kdo se nepohybují na sociálních sítích. Představily Okamuru jako lidového politika, který je odhodlán ochránit českou společnost před všemožnými hrozbami," soudí odborník na extremismus Miroslav Mareš.

Oficiálním vydavatelem tiskoviny, která obsahuje například "Mapu smrti" s místy teroristických útoků či článek "Jak imigranti znásilnili dívku a pak ji chtěli utopit", je Michal Klement. Jde o muže z Prahy 10 bez zkušeností ve vydavatelském oboru, který − jak už před volbami informoval internetový deník Aktuálně.cz − je zaměstnán jako vedoucí prodeje v jednom z pražských autocenter. Z analýzy HN ale vyplývá, že Klement je spíše nastrčenou figurkou, za níž se skrývají skuteční tvůrci Okamurova periodika.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?