Nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů známé pod zkratkou GDPR začne platit až v květnu příštího roku. Už teď ale lidé, kteří si přijdou do banky otevřít účet, narazí na některé novinky. V největších bankách už tak dostávají jasnou informaci o tom, co banka dělá s jejich osobními údaji. Souhlas se zpracováním dat klientů pro marketingové účely se podle nových pravidel už nesmí skrývat v hloubi všeobecných obchodních podmínek. Finanční sektor ale má svá specifika, a ačkoliv by se mohlo zdát, že citlivá data klientů jsou ve světě svázaném přísným bankovním tajemstvím jako v trezoru, opak je někdy pravdou.

Celý "koktejl" osobních údajů banky i další finanční instituce sbírají ze zákona. K tomu souhlas klientů nepotřebují. Podle zákona proti praní špinavých peněz například získávají jejich jméno, adresu a rodné číslo. Finančníci musí údaje klientů archivovat deset let po ukončení obchodního vztahu. Žádat výmaz těchto dat, jako v případech zaručených GDPR, tady lidé nemohou.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?