František Peterka není tím, koho Američané nazývají petrolhead. Tedy zarytým příznivcem aut, který rád studuje technické detaily o všech novinkách a každou volnou chvíli tráví v garáži. Auta ale rád má. "Nejezdím sice po autosalonech, ale jsem fanoušek, sleduju dění," říká čtyřiatřicetiletý řidič vozu Mini Cooper. Posledních pár měsíců ho však mnohem více než samotné automobily zajímá jejich financování. Se svou aplikací Driveto by rád změnil nejen to, jak a kde Češi auta nakupují, ale i přístup leasingových společností. "Teď fungujeme jako portál, který shromažďuje všechny nabídky operativního leasingu pro firmy i běžné domácnosti, je to ale jen začátek. Chtěl bych, aby se z Driveto postupně stalo první místo, kam jdou lidé, kteří uvažují o koupi nového auta," vysvětluje podnikatel.
Operativní leasing je v podstatě jakousi formou dlouhodobé výpůjčky. Mezi firmami už je to řadu let rozšířená praxe, poslední tři roky se ale postupně prosazuje i u běžných lidí. Princip je prostý: místo aby si člověk koupil auto za plnou sumu, podepíše s leasingovou firmou smlouvu nejčastěji na dva nebo tři roky, zaváže se, že během té do doby nenajede více než nějakých 30 tisíc kilometrů a auto příliš neponičí. Za jeho užívání pak platí měsíční poplatek. Například Volkswagen Golf s katalogovou cenou půl milionu korun takhle vyjde na pět až šest tisíc měsíčně. Výhodou je, že řidič nepotřebuje velkou hotovost na nákup nového vozu nebo splátku akontace a že po relativně krátké době může celkem bezbolestně auto vyměnit za nové. Nevýhodou pak to, že vůz není jeho, a když například překročí smluvený nájezd, může si dost připlatit.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru