Nemovitostem většinou investoři dobře rozumějí a v dlouhodobém horizontu z nich mají relativně stálý výnos. Donedávna šlo hlavně o doménu velkých investorů, kteří měli dost peněz na nákupy domů, velkých kancelářských komplexů nebo průmyslových areálů. Nové digitální technologie ale zažitou praxi mění. Nabízejí inovace, které developerský trh otevírají i drobným investorům a střadatelům.

Na trhu se čím dál více prosazuje takzvaný crowdfunding − získávání peněz formou sbírky na určitý projekt. Pomáhají k tomu on-line platformy nebo aplikace jako prostředník mezi drobnými investory a lidmi, kteří na projekt shánějí peníze. Větší počet jednotlivců tak může přispět malými obnosy k částce, kterou pak firma použije k nákupu či stavbě nemovitosti. Ve světě se tento způsob používá už 20 let, prosadil se hlavně u zajímavých projektů, výrobků či firem.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?