Nemovitostem většinou investoři dobře rozumějí a v dlouhodobém horizontu z nich mají relativně stálý výnos. Donedávna šlo hlavně o doménu velkých investorů, kteří měli dost peněz na nákupy domů, velkých kancelářských komplexů nebo průmyslových areálů. Nové digitální technologie ale zažitou praxi mění. Nabízejí inovace, které developerský trh otevírají i drobným investorům a střadatelům.
Na trhu se čím dál více prosazuje takzvaný crowdfunding − získávání peněz formou sbírky na určitý projekt. Pomáhají k tomu on-line platformy nebo aplikace jako prostředník mezi drobnými investory a lidmi, kteří na projekt shánějí peníze. Větší počet jednotlivců tak může přispět malými obnosy k částce, kterou pak firma použije k nákupu či stavbě nemovitosti. Ve světě se tento způsob používá už 20 let, prosadil se hlavně u zajímavých projektů, výrobků či firem.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru