Někdejší spolumajitelé České gumárenské společnosti předloni prodali výrobce pneumatik švédskému koncernu Trelleborg, přičemž každý si odnesl asi 15 miliard korun.

Jeden z největších prodejů české firmy v tomto desetiletí udělal z Tomáše Němce a Oldřicha Šlemra členy desítky nejbohatších lidí v této zemi. A rázem museli začít řešit zásadní otázku − do čeho peníze investovat?

Cesty Šlemra a Němce se po prodeji gumáren rozešly, i když se vydali podobným směrem. Oba si založili takzvané family officy, jejichž hlavním úkolem je miliardy ochránit a ideálně rozmnožit i pro další generace. Tyto fondy jsou běžné v západní Evropě a USA, v Česku jde stále o výjimky. Němec i Šlemr angažovali týmy expertů, aby se o jejich peníze a majetek starali.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru