Zavedená značka, produkty etablované na řadě trhů, nezanedbatelný výzkum a především ziskový byznys, který je odolný vůči krizím jako snad žádný jiný. K tomu trocha nostalgických vzpomínek na krátkou burzovní jízdu, na níž se dalo hodě vydělat. Hledání kupce pro dnešní evropskou divizi farmaceutického gigantu Sanofi zaměřenou na léčiva bez patentové ochrany, která má pro Čechy díky značce Zentiva obzvláštní půvab, tak vykazuje všechny charakteristiky potenciálního obchodu roku. Toho příštího, protože letos se vše rozdělit, ohodnotit nedá a i renomované investiční banky JPMorgan či Rothschild potřebují víc času, aby našly ty nejmovitější zájemce.

Zentiva je na prodej. Bude drahá

S jistotou můžeme čekat, že se o Zentivu strhne rvačka. První v řadě budou stát zahraniční fondy s globální působností a vyloučit se nedá ani zájem některého z hráčů, kteří už v oboru působí. Své k tomu budou zřejmě chtít říct i domácí miliardáři. Pokud se cena za evropskou výrobu generik Sanofi bude pohybovat na dohled od tří miliard eur, je tu celá řada finančních skupin, které se, v "koalicích" a s podporou syndikovaného financování, mohou zapojit do hry. Ti největší, například PPF, by neměli problém ufinancovat nabídku sami.