Objednáváte si třeba televizi a na stránce e-shopu rychle naklikáte souhlas se zpracováním svých osobních údajů, většinou zcela mechanicky, bez přemýšlení. O tom, co se dál děje s vašimi osobními daty, už většinou nemáte ani ponětí. A stejně tak nejspíš nevíte, kdo všechno může na vaši e-mailovou adresu, kterou jste prodejci poskytli, zasílat nevyžádané reklamy.

Podle nových pravidel evropského nařízení GDPR, které začne být účinné v květnu příštího roku, by měli mít Češi větší povědomí o tom, jak úřady či firmy s jejich osobními údaji nakládají. Změnu lidé pocítí hlavně při nakupování na internetu. Prodejci jim tam budou muset poskytnout daleko přesnější informace o tom, na co jejich data využívají.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?