Společnost Adler se rozhodla, že rozšíří své logistické centrum v Ostravě. To otevřela teprve před dvěma lety a zaplnila jej řadou moderních technologií, jako je identifikace přepravek pomocí RFID, vozíky s navigací, automatizované dopravníky a uzavřené skladové systémy nebo vychystávání pomocí pick-by-light.

Nyní má skladová hala plochu 11 500 metrů čtverečních, po rozšíření bude mít asi 19 300 metrů čtverečních, na kterých firma bude schopná uskladnit v regálové zóně až 300 000 balíků. Ročně se bude z Ostravy distribuovat 20 000 tun zboží.

Statutární ředitel společnosti Adler Radek Veselý uvedl, že rozšíření distribučního centra ani ne po dvou letech provozu si vyžádal prudký rozvoj firmy v posledních letech. „V porovnání s obdobnými objekty je jedinečné hlavně využitím nejmodernějších technologií, díky kterým může firma zajistit dodávku zboží směrem k zákazníkům v rekordně krátkém čase. A to jak do všech zemí Evropské unie, tak i dalších států mimo ni," uvedl ředitel logistiky společnosti Adler Martin Řehoř.

V současnosti lze z distribučního centra vyskladnit denně až 250 000 kusů textilu, což objemově představuje zhruba 3500 balíků. K zákazníkům v Evropské unii se balíky dostanou do 24 hodin, do vzdálenějších teritorií pak do 48 hodin.

Skladové procesy v distribučním centru řídí systém WMS, který je propojený s podnikovým softwarem, a vedle toho firma využívá ještě logistický business intelligence a mezinárodní expediční systém. 

Společnost Adler je v Česku lídrem na trhu značkového reklamního textilu. Působí v 19 evropských zemích. Vývojové středisko a sídlo společnosti je v Ústí nad Labem, logistické centrum v Ostravě. Střihy a návrhy vznikají v Ústí, výrobky se šijí v asijských zemích. Firma má 200 zaměstnanců, další chce ještě letos přijmout. Do pěti let by podnik mohl mít 350 pracovníků. V loňském roce firma dosáhla obratu 810 milionů korun, letos počítá s obratem 950 milionů korun.