Nová špičková hra může stát mezi tisícem a třemi tisíci korun. Závisí na verzi a na tom, zda je pro PC, nebo herní konzole. Nepočítáme sběratelské varianty s detailními sochami, pozlacenými sluchátky nebo polní výbavou, ty mohou být ještě výrazně dražší. Celková zaplacená částka za jednu videohru však může vzrůst o desítky tisíc korun. Jak? Díky virtuálním sběratelským kartám a bednám s kořistí, za které hráči platí navíc, aby získali nějakou výhodu nebo se vizuálně odlišili.

Nejlepší vhled do aktuálního trendu vnesla společnost Electronic Arts, jeden z největších herních vydavatelů. Už před dvěma lety firma získala polovinu z tržeb za přídavný obsah do her − z prodeje virtuálních karet pro režim Ultimate Team ve hrách FIFA a NHL. Na celkovém obratu Electronic Arts se ve finančním roce 2015 podílely prodeje virtuálních karet téměř patnácti procenty. Díky malým nákladům na vytvoření samotných karet pak měly ještě výraznější podíl na miliardovém zisku firmy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru