Fasáda z rostlin či běžecká dráha na střeše. Developeři kancelářských budov vymýšlejí způsoby, jak se odlišit od konkurence a zaujmout nájemce. Ještě pár let nazpět takto fungovaly mezinárodní certifikace o ekologičnosti budovy. Ty jsou však dnes už naprosto běžné. "Kancelářské budovy začaly být moc stejné. Čím větší je konkurence, tím více se developeři předhánějí, kdo z nich nabídne nějaké to nej," komentuje trend Eduard Forejt, ředitel pro rozvoj obchodu v pražské kanceláři poradenské společnosti JLL. Svou roli dnes sehrává i přetahovaná o schopné zaměstnance. Firmy jim proto mají zájem nabídnout co nejatraktivnější pracovní podmínky.
Mnohem více se o přízeň nájemců musí podle Forejta snažit budovy, které jsou dál od center měst nebo v méně vyhledávaných lokalitách.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
- Developeři kancelářských budov vymýšlejí způsoby, jak se odlišit od konkurence a zaujmout nájemce.
- Kancelářský komplex Butterfly v Praze-Karlíně bude mít největší zelenou fasádu ve střední Evropě.
- Nové sídlo banky ČSOB v Praze-Radlicích nabídne na střeše 180 metrů dlouhou běžeckou dráhu.
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.