Ačkoliv Češi neustále bohatnou, zrychlující inflace stále více ukrajuje z jejich úspor. Na běžných účtech, které v současnosti nejsou téměř vůbec úročené, měly domácnosti ke konci srpna 1,186 bilionu korun. To je o 164 miliard více než před rokem. Jenže zatímco tou dobou rostly ceny meziročně o 0,6 procenta, nyní je inflace bezmála na pětiletém maximu 2,7 procenta.

Pro člověka, který si spoří například na penzi, to znamená, že aby si za svoje prostředky mohl v budoucnu koupit alespoň stejné množství zboží a služeb jako nyní, musí hledat způsob, jak svoje peníze lépe zhodnotit.

V článku se dále dozvíte

  • Kvůli rostoucí inflaci musí nad způsobem uložení peněz více uvažovat i lidé, kterým stačí pouze udržet hodnotu úspor.
  • Na bankovních účtech volné prostředky téměř nevydělávají, vyšší výnos zaručí pouze rizikovější investice.
  • Nepříznivý vliv případného propadu trhů pomůže zmírnit pravidelné investování stejných nebo podobných částek.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru