S orientací na zahraničních trzích českým firmám na Mezinárodním strojírenském veletrhu již tradičně pomůže agentura na podporu exportu CzechTrade. Pro letošní ročník si připravila bohatý doprovodný program, který mimo jiné reflektuje i oficiální partnerskou zemi 59. ročníku veletrhu - Indii.

Pro české firmy příležitost, jak získat zahraniční partnery, takhle je vnímán MSV prakticky od svého vzniku. Dnes mimo jiné i díky aktuálním informacím a bohatému doprovodnému programu akce, také v režii CzechTrade. "Letošní ročník bude výjimečný. Jedná se o jeden z nejdůležitějších veletrhů strojírenské produkce ve střední Evropě," říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal. Zhruba polovina vystavovatelů z více než 1600 vystavujících firem přijede ze zahraničí, což brněnskou událost řadí k veletrhům s nejpočetnější mezinárodní účastí v rámci České republiky i regionu.

Indie

V letošním roce bude v Brně velmi početně zastoupena Indie. Centrální expozice této vzdálené země obsadí téměř celý pavilon A1, očekává se hojná účast indických firem. "Protože i CzechTrade má zastoupení v Indii, konkrétně v Mumbaji a Bengalúru, najdete v indickém pavilonu společný stánek agentury a AMSP, který je věnovaný letos otevřenému českému podnikatelskému inkubátoru. Zástupci firem se zájmem o obchodování s Indií by ho určitě neměli minout," radí Doležal s tím, že zájemci se budou moci se specifiky země seznámit i na workshopu Export do Indie - výzva i příležitost.

Exportní dům

Po celou dobu konání veletrhu budou pracovníci agentury CzechTrade a Klientského centra pro export českým vývozcům k dispozici ve společné expozici v tzv. Exportním domě na volné ploše K. Pro jeho návštěvníky je připraven bohatý doprovodný program, mimo jiné již tradiční Meeting point agentury CzechTrade. Na tuto událost se letos chystá rekordní počet zahraničních zástupců agentury. "Firmy budou mít možnost vybrat si z 32 vedoucích zahraničních kanceláří a individuálně s nimi půl hodiny diskutovat o svých exportních záměrech. Akce je naplánovaná na úterý 10. října," říká Radomil Doležal.

Návštěvníci si budou moci vybrat také z mnoha přednášek, které pro ně CzechTrade nachystal. Bezpochyby zajímavý bude pro české firmy teritoriální seminář zaměřený na strojírenský a plastikářský průmysl v Německu. Zahájí ho velvyslanec České republiky v Německu Tomáš Podivínský a zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Největší zájem o účast na veletrhu mají podle organizátorů dodavatelé obráběcích a tvářecích strojů, strojírenských materiálů či komponentů a technologií pro zpracování plastů. Během semináře budou zájemci informováni o aktuálních příležitostech pro české firmy na německém trhu a získají tipy, jak se prosadit na tamním trhu.

Design jako konkurenční výhoda

Mimo to agentura nabídne zájemcům možnost rozšířit si obzory na semináři Design jako konkurenční výhoda, na kterém vystoupí i designér MgA. Martin Tvarůžek, první český nositel dvou prestižních cen Red Dot ze strojírenské kategorie.

S agenturou CzechTrade se návštěvníci budou moci setkat také ve stánku Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Svazu strojírenských technologií v pavilonu P brněnského výstaviště.