Počítače ve školách jsou dobré leda do šrotu, způsob výuky informatiky je k ničemu. Závěry České školní inspekce nepřekvapí. Školy jsou podfinancované. Jestli u obrazu za 25 tisíc čekáme, že nás bude těšit navěky a naše vnoučata jej se ziskem prodají, u počítače za stejnou sumu víme přesně, že jde o krám, který nás za dva roky začne rozčilovat, protože nebude schopen toho či onoho. Vědí to i školy, ale kde vzít peníze? A taky, kde vzít učitele? Sedmdesát procent jich nemělo před čtyřmi let aprobaci na výuku informatiky, teď chybí kvalifikovaný učitel už "jen" polovině základních škol.

Povinnou součástí vzdělávání je informatika od roku 2004, kdy Češi vstoupili do EU a následně objevili Facebook a Gmail. Školy musely zařadit hodinu informatiky do každého stupně, což znamená jednou týdně 45 minut. Běžně se učí v pátém a v sedmém ročníku. To není žádný zázrak, zejména když ze statistik vyplývá, že počítačová gramotnost souvisí s majetkovými poměry. Děti, jejichž rodiče mají na tablety a počítače, jim také rozumí. Dobré školy se to alespoň snažily kompenzovat na nepovinné informatice, ta ale často vzala za své s nástupem povinného druhého jazyka.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?