Blíží se bod zlomu. Dnes jsou elektrická auta drahá, prodává se jich extrémně málo a automobilky na nich prodělávají obrovské peníze. Už brzy, a to hlavně v Evropě, ale bude jejich cena podle studie švýcarské banky UBS srovnatelná s běžnými vozy se spalovacími motory. Vzrostou proto jejich prodeje a výrobci elektrických aut na nich začnou vydělávat.

Také experti nizozemské skupiny ING proto předpokládají, že automobilky se ve druhé polovině příštího desetiletí zaměří výlučně na vývoj a výrobu elektrických aut. Jen v pondělí oznámili velké plány dva obří američtí výrobci. Ford vytvořil tým Edison, který dostal na starost zintenzivnit práce na elektrických vozech. Ve stejný den přišel i General Motors s plánem dostat na trh minimálně 20 modelů elektromobilů jen v dalších šesti letech.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru