Velká část nově stavěných bytových domů se potýká s problémy s hlukem, který se šíří uvnitř budov. Lidé si stěžují na dupání a hlasitější hovor svých sousedů, vadí jim, že slyší splachování záchodu nebo napouštění vany. Developeři si tento dlouhodobě trvající problém uvědomují a snaží se jej odstranit. "Akustika společně s tepelnou technikou jsou aspekty stavby, které jsou pro klienty nejrušivější," říká Jaroslav Synek, vedoucí útvaru technologií a materiálů ve společnosti Metrostav.

Velký počet reklamací na akustiku v nedávných letech trápil společnost Skanska Reality, jež patří mezi čtyři největší a zároveň nejzkušenější bytové developery v tuzemsku. "Značná část reklamací byla oprávněná," uvedl Miloš Petr, vedoucí týmu záručních závazků a kvality ve Skanska Reality. Konkrétně se jednalo o reklamace na vzduchovou neprůzvučnost mezibytových příček − tedy hluk, který se po domě šíří vzduchem, když lidé mluví nebo si třeba pouští nahlas televizi.