Akcie malé vývojářské firmy Helios and Matheson Technologies se ještě ve středu 13. září prodávaly za dva a půl dolaru. A dnes, ani ne dva týdny poté? Jejich cena vyskočila o 180 procent na sedm dolarů za kus a roste dál.

Příčinou investorského nájezdu nejsou ovšem ani dobré hospodářské výsledky, ani nová mobilní aplikace monitorující kriminalitu, což je nejznámější produkt podniku.

Je to zásluha jen pár týdnů staré akvizice, kterou společnost Helios and Matheson udělala − v srpnu oznámila, že za 27 milionů dolarů převzala pár let starý start-up MoviePass, který nabízí předplatné na vstupenky do kin. A jelikož firmička vzápětí výrazně snížila ceny, dramaticky jí narostly počty klientů: z 20 tisíc v srpnu na půl milionu v září.

Žádný div − tomu, co nabídla, nešlo odolat: za 10 dolarů měsíčně mohou její klienti jít každý den na jeden film v podstatě do kteréhokoli kina. Vzhledem k tomu, že třeba v New Yorku vyjde lístek až na 25 dolarů, to je opravdu hodně výhodná nabídka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Aplikace MoviePass nabízí za 10 dolarů měsíčně možnost chodit každý den do kina.
  • O změnu fungování kin a filmových premiér se snaží také Apple.
  • Kinařský průmysl je zralý na změnu, už se dlouho nijak zásadně neproměnil.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.