„Celkově výsledky nenabízejí přesvědčivý statistický důkaz ztráty prodejů způsobené porušováním autorských práv na internetu. To nutně neznamená, že pirátství nemá žádný vliv, ale pouze to, že statistická analýza neprokazuje s dostatečnou spolehlivostí existenci takového efektu.“

Shrnutí analýzy vlivu internetového pirátství, kterou si objednala v roce 2014 Evropská komise, hovoří jednoznačně. I když přibližně polovina dospělých a 72 procent dětí a mladistvých v Evropské unii nějakým způsobem na internetu porušilo autorské zákony, nevzniká tak majitelům copyrightu výrazná ekonomická škoda. Výjimkou jsou nejúspěšnější filmy. I v jejich případě se ale dá odhadovat ekonomická ztráta na 5 procent tržeb.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Rozsáhlá studie o vlivu porušování autorských práv na prodeje přinesla překvapivé výsledky.
  • Negativní vliv má stahování nebo streamování pouze u stovky největších filmových hitů.
  • EK zprávu za 360 tisíc eur nezveřejnila, ven se dostala díky poslankyni za německé piráty.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru