Na jaře roku 1998 zažilo Staroměstské náměstí v Praze "naganské déjà vu". Pod pódiem vedle sousoší Jana Husa se tísnily tisíce lidí, historickým prostorem zněl unisono popěvek "když mi dáš pac, po dlouhé noci přijde rozednění". Rytmus z pódia udávala slavice Lucie Bílá. Nešlo však o její koncert, nýbrž o předvolební mítink ODS.

O dvě dekády později jsou monstrózní předvolební setkání na náměstích téměř minulostí. V menší míře se jich drží už jen komunisté, kteří vzhledem k věkovému průměru voličské základny na moderní trendy volebních kampaní příliš neslyší. Většina stran v rámci takzvané kontaktní kampaně volí ­jinou strategii. Jezdí na vinobraní, do domovů důchodců, do firem, na festivaly, slavnosti, jež s agitací nemají vůbec nic společného. Třeba Andrej Babiš se objevil před dvěma týdny po boku hokejisty Jaromíra Jágra i na dětském sportovním dni v Praze.

V článku se dále dozvíte

  • Měsíc před volbami vrcholí jednotlivé politické kampaně. Strategie, jak přímo oslovovat voliče, se ale za posledních třicet let výrazně proměnila.
  • Místo monstrózních mítinků, na kterých lídři promlouvali k davům na náměstích, dnes politici vyráží přímo mezi lidi.
  • Agituje se na dožínkách, vinobraních, sportovních dnech i církevních poutích.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.