Objevovat nová vína je mé oblíbené dobrodružství. Nejradši přímo u vinařů, kde chutnají nejlíp. Nebo aspoň v oblasti, kde vznikla. Anebo v restauraci. "Jaké víno byste mi doporučil? Překvapte mě!" říkám s oblibou číšníkům a barmanům − a kupodivu je to často zaskočí. Ale už jsem tak našla a oblíbila si spoustu skvělých vín.

Nedávno mě napadlo, proč to nezkusit na internetu? Vím, že spousta lidí nadzvedne obočí. Digitální svět je pro ně protipólem světa vína. Z jedniček a nul, věcný, bez překvapení. Ale to jen zdánlivě! Ostatně chytří vinaři už dávno objevili sílu technologií, nejen při výrobě vína, ale i při jejich propagaci, marketingu a prodeji. A technologie pomáhají i nám zákazníkům. Jsou aplikace, kdy stačí v obchodě nebo v restauraci vyfotit vinětu a během pár okamžiků se dozvíte: jak je hodnotí ostatní pijani, za kolik se v průměru prodává ve vinotékách a obchodech. Takže hned víte, jestli vám someliér třeba nevěší bulíky na nos.