Spotřební výdaje amerických domácností rostou nepřetržitě už sedm let a představují hlavní motor růstu celé americké ekonomiky. Na první pohled by si tak možná někdo mohl myslet, že obchodníci zažívají zlaté období. O to pak víc překvapí, že sektorem s největším počtem bankrotů jsou právě prodejci a výrobci spotřebního zboží a služeb, na které letos v USA připadá téměř 40 procent všech bankrotů.

Vysvětlením paradoxu, jak série krachů obchodních center zapadá do statistik růstu maloobchodních tržeb, je technologický zlom, jedním slovem digitalizace. To, o čem snili někteří vizionáři kolem roku 2000, se nyní stává skutečností. Nákupy přes internet ve Spojených státech letos překročí hranici 350 mi­liard dolarů, což je téměř desetina všech útrat Američanů. Čtvrtina těchto nákupů se uskuteční přes mobil. Dávno se to přitom netýká jen elektroniky, ale on-line se nakupuje úplně všechno, včetně služeb. Obchodník či výrobce, který nemá svůj internetový portál, velmi rychle končí.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?