Spotřební výdaje amerických domácností rostou nepřetržitě už sedm let a představují hlavní motor růstu celé americké ekonomiky. Na první pohled by si tak možná někdo mohl myslet, že obchodníci zažívají zlaté období. O to pak víc překvapí, že sektorem s největším počtem bankrotů jsou právě prodejci a výrobci spotřebního zboží a služeb, na které letos v USA připadá téměř 40 procent všech bankrotů.
Vysvětlením paradoxu, jak série krachů obchodních center zapadá do statistik růstu maloobchodních tržeb, je technologický zlom, jedním slovem digitalizace. To, o čem snili někteří vizionáři kolem roku 2000, se nyní stává skutečností. Nákupy přes internet ve Spojených státech letos překročí hranici 350 miliard dolarů, což je téměř desetina všech útrat Američanů. Čtvrtina těchto nákupů se uskuteční přes mobil. Dávno se to přitom netýká jen elektroniky, ale on-line se nakupuje úplně všechno, včetně služeb. Obchodník či výrobce, který nemá svůj internetový portál, velmi rychle končí.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru