Když se čínské automobilky před více než deseti lety pokusily o štěstí na zahraničních trzích, dopadly neslavně. Jejich levné modely neobstály v přísných bezpečnostních a ekologických testech. Nyní zahajují druhou exportní ofenzivu. Nejsou bez šancí − za pomoci západních technologií a know-how výrazně zvedly kvalitu svých vozů. Automobilová přehlídka probíhající ve Frankfurtu nad Mohanem to potvrzuje.

Čínská automobilka Great Wall Motors vlastněná miliardářem Wej Ťien-ťünem tam předvádí prémiový model značky nazvané po svém majiteli Wey. Vůz s označením VV7 by měl pořádně "zamíchat" evropským trhem, kde se bude nabízet za 20 až 25 tisíc eur. Na čínské poměry to není pakatel, ale v Evropě bude cenově mnohem lákavější než například značky Volvo (vlastní ji čínská Geely), Audi, BMW nebo Daimler.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru