Zaměstnanci DHL nosí chytré brýle, které postupně promítají pracovní instrukce a pokyny do zorného pole uživatele, například kde se nalézá hledaná položka a na jaké místo na vozíku ji má umístit. Tím odpadá potřeba písemných návodů. Pracovník připravující zboží k odběru má volné ruce, takže může pracovat efektivněji a snadněji. V mezinárodních testech vedla tato skutečnost k průměrnému zvýšení produktivity o 15 procent a zároveň ke snížení chybovosti. Po dokončení programu pilotních testů v USA, kontinentální Evropě a Velké Británii zavádí nyní DHL řešení Vision Picking trvale do svých skladů.

"Digitalizace není pro DHL Supply Chain pouhou vizí nebo programem, nýbrž realitou, z níž v každodenním provozu profitujeme nejen my, ale také naši zákazníci. Oceňují vyšší produktivitu a používání inovativní techniky ve svých skladech," říká Markus Voss, IT a provozní ředitel společnosti DHL Supply Chain.

V rámci pilotní fáze společnost spolupracovala se třemi partnery. Ubimax poskytl software pro rozšířenou realitu xPick. Jako hardware nalezly uplatnění nedávno představené chytré brýle Glass Enterprise Edition společně s modely Vuzix M100 a M300.

DHL nyní na základě úspěchu svého programu Vision Picking zkoumá další možnosti využití technologií s rozšířenou a virtuální realitou, například pro školení, údržbu nebo výpočty rozměrů zásilek.

DHL Supply Chain