Klíčový manažer miliardáře Jiřího Šimáněho Miroslav Res se naplno pustil do vlastního podnikání. Řetězec obchodů s nizozemskou kosmetikou Rituals je před novou etapou své expanze v Česku a na Slovensku. To byl i důvod, proč se Res rozhodl odejít z Šimáněho impéria, pro které pracoval od začátku 90. let. Naposledy na postu generálního ředitele "kutilské" sítě Uni Hobby, na němž v červenci skončil.

"Od roku 2005 se projektu Rituals naplno věnovala manželka, díky jejímu nasazení se u nás značka uchytila. V posledních letech značka roste a na tento trend musíme v Česku a na Slovensku reagovat. Přišel čas věnovat se vlastnímu podnikání a expanzi značky Rituals na full time job," řekl HN Res, který v minulosti Šimáněmu pomáhal rozjíždět prodejny duty free či výstavbu OBI marketů a byl i dlouholetým šéfem Čedoku, který Šimáněho Unimex do roku 2008 vlastnil.

Dnes má síť Rituals v Česku deset značkových prodejen. Do konce letošního roku otevře další v Českých Budějovicích a v lednu příštího roku vstoupí na Slovensko zahájením prodeje v Auparku Bratislava. Ještě v prvním pololetí příštího roku přibudou další dvě prodejny − v Plzni a v Brně. Do pěti let by se síť prodejen Rituals v Česku a na Slovensku mohla podle Rese rozšířit na 25 až 30 obchodů.

Firma Amerigo manželů Resových, která za sítí Rituals v Česku a na Slovensku stojí, má výhradní zastoupení pro prodej v obou zemích až do roku 2035. Letošní tržby tohoto řetězce v Česku podle Rese přesáhnou 120 milionů korun.

Stávající prodejny jsou umístěny v prémiových nákupních centrech. V této strategii chce řetězec pokračovat i do budoucna. Jen výjimečně prodává mimo značkové prodejny, většinou prostřednictvím vybraných kosmetických salonů a provozoven spa. Zaměřuje se jak na design prodejny, tak na poradenství, aby si produkty mohl zákazník autenticky vyzkoušet.

"Nyní jsme oproti našim začátkům v pozici, kdy je už značka lokálně i globálně známá. Díky atraktivnímu store designu dostáváme zajímavé nabídky od pronajímatelů, kteří o ni mají zájem ve svých objektech. Do reklamy investujeme minimální částky. Produkty si reklamu dělají samy a zákazníci se k nim většinou vrací," tvrdí Res.

Značka Rituals patří v Česku k těm, které se na trhu objevily poměrně nedávno. V kosmetické branži jde o velmi mladý brand.

V roce 2000 společnost založil Raymond Cloosterman, který je v jejím čele dodnes. Značka začala s nabídkou domácí a tělové kosmetiky, později se rozšířila o dekorativní kosmetiku a v posledních letech i o volnočasové oblečení.