Plug-in hybridy jsou ideálním kompromisem mezi čistými elektromobily a běžnými hybridy. Berou si to nejlepší z obou kategorií. Platí to i pro Audi A3 Sportback e-tron, které přednedávnem prošlo spolu s ostatními verzemi modelu A3 facelitem. Jak se v luxusním hatchbacku do zásuvky jezdí, jsme zjišťovali v testu.

Propojit spalovací motor s elektromotorem a sadou baterií, která umožní delší dojezd na elektřinu, je chytré. Běžné hybridy totiž ujedou jen několik málo kilometrů (baterie se poté dobíjí jen rekuperací brzdné energie nebo od motoru), a tak se hodí hlavně do městského provozu. Také spotřeba u nich nebývá vždy oslňující. Plug-in hybridy jsou na tom mnohem lépe, minimálně podle tabulkových údajů. Audi udává, že model A3 Sportback e-tron zkonzumuje v průměru jen 1,6 litru benzinu na 100 km, což odpovídá produkci 36 gramů CO2 na ujetý kilometr. Realita ale může být jiná.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.