Stačí vzít kus správně sestavené lepenky, dvě plastové čočky za pár korun, gumu z tepláků, vložit do toho chytrý telefon a okno do virtuální reality je hotové. Google tomuto zázraku říkal Cardboard a mezi lidi se ho za tři roky dostalo sto milionů kusů. Jeho výhodou byla jednoduchost, cena kolem stokoruny a také fakt, že fungoval s většinou dostupných telefonů, na Androidu i iPhonu.

Před rokem si ale Google řekl, že krabička ze složeného kartonu nestačí. Mobilní virtuální realita musí vypadat a fungovat lépe. Ohlásil také, že větší podporu si zaslouží i rozšířená realita, příbuzná technologie, která nevnoří uživatele do virtuálního světa, ale virtuální objekty zasadí do reálného prostředí. Tak jako ve hře Pokémon, při níž lidé na ulicích chytají pomocí smartphonů virtuální postavičky. Pro obě technologie vyvinul Google nový hardware. Ten je ale drahý, což dává prostor konkurenci.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru