Dálnice z Prahy do Hradce Králové se začala stavět v roce 1978. Závěrečný úsek za 882 milionů korun, měřící 2,4 kilometru, který Ředitelství silnic a dálnic budovalo poslední tři roky, se pro motoristy otevřel v pondělí. Jenže příběh D11 tím nekončí − z dálnice, která se má stát hlavní spojnicí mezi Prahou a polským Štětínem, stále chybí více než třetina. V Česku má mít 154 kilometrů a 64 kilometrů zbývá postavit.

Česká republika se zavázala Evropské komisi, že do roku 2030 bude dálnice stát. "Pokud vše půjde dobře a nebudeme torpédováni organizacemi či jedinci, tak budeme v roce 2020 připraveni zahájit stavbu posledních úseků. Je tedy realistické přivést dálnici na hranice v roce 2024," tvrdí tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

V článku se dále dozvíte

  • Zprovozněn byl úsek dlouhý 3,7 kilometru, z něj více než kilometr už bylo postaveno dříve, ale nemohlo se po něm jezdit.
  • Nově postavená část, měřící přes 2,4 kilometru, vyšla na 882 milionů.
  • Dosavadních 90 kilometrů dálnice D11 se stavělo 39 let. Kolik let bude trvat stavba zbývajících 64 kilometrů směrem k polským hranicím, je nejisté. Podle plánu by to mělo být v roce 2024.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.