Dálnice z Prahy do Hradce Králové se začala stavět v roce 1978. Závěrečný úsek za 882 milionů korun, měřící 2,4 kilometru, který Ředitelství silnic a dálnic budovalo poslední tři roky, se pro motoristy otevřel v pondělí. Jenže příběh D11 tím nekončí − z dálnice, která se má stát hlavní spojnicí mezi Prahou a polským Štětínem, stále chybí více než třetina. V Česku má mít 154 kilometrů a 64 kilometrů zbývá postavit.

Česká republika se zavázala Evropské komisi, že do roku 2030 bude dálnice stát. "Pokud vše půjde dobře a nebudeme torpédováni organizacemi či jedinci, tak budeme v roce 2020 připraveni zahájit stavbu posledních úseků. Je tedy realistické přivést dálnici na hranice v roce 2024," tvrdí tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.