Podle ekonomické teorie s růstem platů klesá poptávka po méněcenném zboží. Tedy takovém, k němuž existuje lepší alternativa. Učebnicovým příkladem jsou second handy, které prosperují v dobách krizí, ovšem když mají lidé víc peněz, zákazníků jim ubude, protože i ti chudší zamíří do běžného obchodu. S auty by to, čistě teoreticky, mělo být podobné. Dalo by se čekat, že s příchodem ekonomického oživení bude o auta z druhé ruky menší zájem, protože si lidé budou moct dovolit něco lepšího.

Česká realita je však jiná. I v době konjunktury na naše silnice proudí ojetá auta čím dál vyšším tempem. A co víc, opravdu dramaticky roste zastoupení těch nejstarších, která z výrobní linky sjela před 15 a více lety. Zatímco v roce 2009 bylo v takřka veteránském věku jen jedno z 50 dovezených aut, dnes už je to každé šesté. Divoký vývoj ve věkovém složení dovážených ojetin ukazuje sílu i slabost státních regulací.