Hodnota českého textilního a oděvního průmyslu znovu mírně vzrostla. Tržby firem nad 20 zaměstnanců se za první půlrok letošního roku se vyšplhaly na téměř 29 miliard korun, což je o tři procenta více než v polovině loňského roku. Ukazuje to statistika Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK). O "zlaté éře" zatím společnosti nemluví, věří ale že mají dobře nakročeno.

Jen textilní průmysl totiž do odvětví přinesl přes 25 miliard a zvýšil svoje tržby o tři procenta. Téměř dvouprocentním nárůstem tržeb ho doplňuje oděvní průmysl s 3,7 miliardami. Růst odvětví je podle obchodníků tažen technickým textilem, textiliemi do aut a dodávkami pro módní průmysl.

V článku se dále dozvíte

  • Tržby v textilní průmysl meziročně vzrostl o tři procenta na 25 miliard korun.
  • Oděvní průmysl utržil 3,7 miliard.
  • Přesto, že odvětví do zahraničí vyváží čím dál tím více zboží, je obchodní bilance i nadále záporná.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru