Snaha žít zdravě a ochota zaplatit za třetinku limonády i padesát korun mění český trh s nealko nápoji. Narazit dnes na restauraci či hospodu, která nemá v nabídce takzvanou domácí limonádu, je stále těžší. Větší popularita přírodních šťáv už dokonce začala snižovat spotřebu sycených sladkých limonád. Jenže jahodové, mátové či levandulové šťávy, servírované většinou v elegantních sklenicích, mívají velmi rozdílný původ i složení.

Ministerstvo zemědělství i proto kvůli tomu od 1. července letošního roku zpřísnilo vyhlášku o označování potravin. Aby mohl podnik lákat hosty na limonády i další potraviny slovy "domácí", "přírodní" či "pravé", musí prokázat, čím přesně jsou tak výjimečné. Jinak hrozí vysoké pokuty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.