Lahve naplněné červeným sirupem jsou ještě teplé. Dříve než stihne směs jahod a máty vychladnout, vystřídá ve skladu zásobu jinak barevné, předpřipravené ovocné šťávy značky My Homemade Lemonade. V přibližně dvou tisících restaurací, kaváren nebo bister, kam je dodává společnost My Gastro, je posléze obsluha naředí sodovkou a prodává. Ani jejich cena − třetinka většinou začíná na padesáti korunách − rostoucí oblibu takzvaných domácích limonád nebrzdí.

Většina lidí žije v domnění, že takzvanou domácí limonádu restaurace připravují z čerstvých surovin − ovoce nebo zeleniny. Podniky, kde si sirupy vyrábějí sami a zákazník skutečně dostává domácí limonádu, samozřejmě existují. Velmi často je však nápoj produktem profesionálních firem. K jejich koncentrátům pak obsluha restaurací buď jen dolije vodu, nebo sklenici dozdobí ovocem, bylinkami a doplní kostkami ledu.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru