Zase jste vynechal menší strany, napsali mi čtenáři po minulém sloupku o předvolebních billboardech. Musím tuto námitku uznat. Není férové si mimoparlamentních partají nevšímat. Už jen proto, že bych se tím připravil o spoustu další legrace.

Nejde přitom jen o protestní strany jednoho muže nebo ženy, které bývají směšné už z podstaty. Často totiž mají jako program jenom agresi a soustředí se jenom na jednu věc. Jsou tu také "plnoformátové" subjekty, které se chtějí podílet na správě věcí veřejných a zatím nahnaly v lepším případě pár procent voličské přízně.

Většinou jde o chudé strany, které nemají prostředky na marketing a dřou komunikaci, jak se dá. Samo o sobě to není důvod k posměchu. Ten nastává až tehdy, když si hrají na velký svět, aby zakryly, že jim čouhají palce z ponožek a myšlenkově se také žádné terno nekoná.

Nemají pokoru před náročným oborem a tradičně vítězí přesvědčení, že komunikaci zvládne každý. Dostávají se tím ale svou vlastní vinou do pasti. Amatér zájem nezajistí − spíš podpoří dojem, že podobné politické uskupení nezvládne ani svůj marketing, natož aby řídilo celou zemi.

V článku se dále dozvíte

  • Jak se snaží přesvědčovat voliče Realisté, Sehnalova ODA, piráti či třeba zelení?
  • Menší strany většinou nemají pokoru před náročným oborem politického marketingu, tradičně vítězí přesvědčení, že komunikaci zvládne každý.
  • Vzbuzují tak spíš dojem, že se neumějí ani prezentovat, natož aby řídily celou zemi.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru