Přestože se při současné široké nabídce nejrůznějších on-line účtů a spořicích produktů může zdát, že vkladní knížky ve 21. století ztratily svoje místo, není tomu tak. Jeden z nejstarších způsobů spoření si stále drží příznivce, a podle bankéřů dokonce o vkladní knížky znovu roste zájem.

"Dítěti do kolébky se špatně dává elektronický produkt. Řada lidí vítá, když mohou novorozenci darovat něco hmatatelného, jako je právě vkladní knížka," říká Přemysl Hanzelka, ředitel Poštovní spořitelny. Ta měsíčně otevírá kolem tisícovky nových vkladních knížek a celkový počet přesahuje hranici půl milionu.

V článku se dále dozvíte

  • O vkladní knížky roste podle bankéřů zájem, ačkoliv se může zdát, že v konkurenci on-line účtů a spořicích produktů ztratily místo.
  • Ředitel Poštovní spořitelny Přemysl Hanzelka říká, že vkladní knížky budí pozornost i u mladé generace.
  • Úroková míra se u vkladních knížek pohybuje od 0,1 do jednoho procenta ročně.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru