Přes největší internetový obchod Amazon prodávají své zboží statisíce prodejců, často i malých firem. Od letošního října budou na jeho platformě Marketplace ve Spojených státech platit nové podmínky pro reklamace. Amazon slibuje, že se tím reklamace usnadní a obchodníkům to ušetří čas i náklady. Obchodníci se ale brání, podle nich jsou nové podmínky nevýhodné.

E-shop zavede dvě nové funkce. První z nich je jednodušší vracení koupeného zboží. Zákazník si z webových stránek Amazonu vytiskne nálepku, kterou přilepí na balík a pošle jej zpět obchodníkovi. Předem už mu nemusí dát o reklamaci vědět. Nejčastějším důvodem pro vracení zboží je to, že ho lidé neumí používat, upozorňuje server CNBC. Dosud mohli prodejci zákazníkům s ovládáním výrobku pomoci, když ale od října nebudou vědět, že jim nakupující chce zboží vrátit, už mu používání nevysvětlí.

V článku se dále dozvíte

  • E-shop Amazon od října upraví podmínky reklamace, které se dotknou malých firem a prodejců na platformě Marketplace.
  • Nově bude možné, aby si zákazník při reklamaci nechal zboží a dostal zpět peníze, pokud je zaslání výrobku zpět příliš nákladné.
  • To se obchodníkům nelíbí. Amazon ale říká, že to prodejcům ušetří čas i náklady.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru