Přes největší internetový obchod Amazon prodávají své zboží statisíce prodejců, často i malých firem. Od letošního října budou na jeho platformě Marketplace ve Spojených státech platit nové podmínky pro reklamace. Amazon slibuje, že se tím reklamace usnadní a obchodníkům to ušetří čas i náklady. Obchodníci se ale brání, podle nich jsou nové podmínky nevýhodné.

E-shop zavede dvě nové funkce. První z nich je jednodušší vracení koupeného zboží. Zákazník si z webových stránek Amazonu vytiskne nálepku, kterou přilepí na balík a pošle jej zpět obchodníkovi. Předem už mu nemusí dát o reklamaci vědět. Nejčastějším důvodem pro vracení zboží je to, že ho lidé neumí používat, upozorňuje server CNBC. Dosud mohli prodejci zákazníkům s ovládáním výrobku pomoci, když ale od října nebudou vědět, že jim nakupující chce zboží vrátit, už mu používání nevysvětlí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru