Přes největší internetový obchod Amazon prodávají své zboží statisíce prodejců, často i malých firem. Od letošního října budou na jeho platformě Marketplace ve Spojených státech platit nové podmínky pro reklamace. Amazon slibuje, že se tím reklamace usnadní a obchodníkům to ušetří čas i náklady. Obchodníci se ale brání, podle nich jsou nové podmínky nevýhodné.

E-shop zavede dvě nové funkce. První z nich je jednodušší vracení koupeného zboží. Zákazník si z webových stránek Amazonu vytiskne nálepku, kterou přilepí na balík a pošle jej zpět obchodníkovi. Předem už mu nemusí dát o reklamaci vědět. Nejčastějším důvodem pro vracení zboží je to, že ho lidé neumí používat, upozorňuje server CNBC. Dosud mohli prodejci zákazníkům s ovládáním výrobku pomoci, když ale od října nebudou vědět, že jim nakupující chce zboží vrátit, už mu používání nevysvětlí.