Efektivita politických billboardů je před volbami velmi nízká. Ale je léto, komerčně slabé období, a z každého rohu se na nás zase začínají usmívat dokonale vyžehlení kandidáti.

Předvolebních kampaní mám v paměti pěknou řádku, ale žádná mi za ty roky nepřišla tak prázdná jako právě letošní snahy o politický marketing. Dříve se aspoň na billboardech slibovalo. Teď jsou na nich buď dokonale prázdná hesla, nebo podivné filozofické úvahy. Jako by si strany řekly, že nějak se peníze utratit musí a nemít na plakátu heslo nejde.

Na rozpoznání, přečtení a pochopení venkovní reklamy máte obvykle pár sekund. Produkty to mají jednodušší: fotka židle, velké číslo a název prodejny vás k nějakému rozhodnutí posunou.

Ale úderná politická myšlenka, která ve vás vyvolá emoci a spojíte si ji s obličejem, to je vzácnost. Navíc takovým obličejem, u něhož je emoce ve výsledku pozitivní. A pak je tu ještě drobnost: musíte vystoupit z řady jiných obličejů s jinými hesly, u nichž se víceméně střídají jen barvy.

Reálně většinou skončíte u letmo zaznamenané barevné změti, kde bylo napsané něco, byl u toho buď muž (častěji), či žena a asi to byla politická strana, ale mohl to být i realitní makléř. Nebo to bylo pokračování kriminálky na Nově?

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Žádná předvolební kampaň mi zatím nepřišla tak prázdná jako právě letošní snahy o politický marketing.
  • Mohl by se někdo z politiků aspoň chvíli soustředit na to, co vlastně chce s touto zemí dělat?
  • Zatím to vypadá, že se strany potácejí mezi odporem k Babišovi, odporem k Evropské unii a odporem k islámu.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru