Sociální demokraté rozjeli ostrou kampaň v podobném duchu jako hnutí ANO. V rámci propagace se volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek převlékl do potravinářského úboru, šéf ANO Andrej Babiš pár dní předtím publikoval své snímky v protichemickém obleku. Oba točí videa, vydávají fotky z pole, z firem, se zvířaty − jeden s koňmi, druhý se skotem. Ze svých Facebooků a Twitterů jednoduchým a pokud možno uvolněným jazykem promlouvají k voličům.

ČSSD se tak snaží zvednout nízké preference. ANO si podle průzkumu Medianu získalo kolem 27 a ČSSD asi 14 procent respondentů. Sociální demokraté se pokusili o nápravu i tím, že už dříve vyměnili Bohuslava Sobotku na postu volebního lídra za Zaorálka. Podobně se vyvíjí i styl kampaně − vždyť vloni před krajskými volbami hlavně slibovali zvyšování mezd, důchodů a úlevy rodinám.